søndag 28. juni 2009

God tur Arfan Q. Bhatti, kom aldri tilbake

Det var uten tvil gårsdagens gladnyhet. En av Norges toppkriminelle, Arfan Q. Bhatti (31) har ifølge Dagbladet bestemt seg for å ta med familien til Pakistan og bosette seg der.

”Det går ikke an å leve i Vesten lenger. Her må jeg leve i frykt for å bli arrestert, og dessuten vil jeg ikke at barna mine skal bli så veldig påvirket av norsk kultur,” sier Bhatti til Dagbladet. Han har tidligere uttrykt at han som muslim er sjokkert av forfallet i den norske og kristne kulturen.

Glimrende, var min umiddelbare kommentar da jeg ble gjort kjent med Bhattis beslutning. Måtte han aldri komme tilbake. Dersom jeg og Demokratene hadde fått viljen vår, er det ikke engang sikkert det ville vært mulig for Bhatti å reise tilbake til Norge. Vi bør få et regelverk som gjør det mulig å inndra det norske statsborgerskapet fra kriminelle.

Bhatti ble første gang tatt for kriminalitet da han var 13 år gammel. Han ble satt under overvåking av PST i juli 2006, og senere samme år ble han pågrepet og tiltalt for å ha skutt mot den jødiske synagogen i Oslo. Han ble i fjor funnet skyldig i medvirkning til å skyte mot bygningen, men ble frifunnet for terrormistankene.

VG: Det går ikke an å leve i vesten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar